Schooltijden

Wij hanteren een vijf-gelijke-dagenrooster:
maandag t/m vrijdag: 8:45u – 14:30u

Het continurooster was een behoefte bij een ruime meerderheid van de ouders.
Vanuit verkeersveiligheid is ervoor gekozen om de start- en eindtijd een kwartier te verleggen. Op deze manier is het voor ouders van de drie scholen minder druk om hun kind(eren) naar school te brengen, dan wel van school te halen.

Alle leerlingen gaan alle dagen op gelijke tijden naar school. Er zijn twee pauzes:
– het speelkwartier tussen 10:30u en 10:45u, en
– de lunchpauze tussen 12:15u en 12:45u.
De leerlingen eten hun lunch in de groep in het bijzijn van de leerkracht, waarna zij allen naar buiten gaan (12:30u – 12:45u).

Omdat de leerkrachten de gehele schooltijd bij de leerlingen zijn, houden zij tussen 14:30u en 15:00u pauze; de school is dan ook even niet bereikbaar.

Het continurooster biedt de school de ruimte om ‘horizontaal’ te roosteren: in alle groepen wordt bijvoorbeeld gelijktijdig reken- of leesles gegeven. Hiermee kunnen we leerlingen nog meer op maat bedienen, door hen bij een les in een hogere of lagere groep aan te sluiten.